Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden voor Logo Mannetje
Inhoudsopgave:
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 – De prijs
Artikel 10 – Conformiteit en garantie
Artikel 11 – Levering en uitvoering
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 – Betaling
Artikel 14 – Klachtenregeling
Artikel 15 – Geschillen
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn
herroepingsrecht;

  1. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep
    of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
  2. Dag: kalenderdag;
  3. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van
    producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is
    gespreid;
  4. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat
    stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die
    toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie
    mogelijk maakt.
  5. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af
    te zien van de overeenkomst op afstand;
  6. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter
    beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van
    zijn herroepingsrecht.
  7. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op
    afstand aan consumenten aanbiedt;
  8. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door
    de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of
    diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt
    wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  9. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het
    sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in
    dezelfde ruimte zijn samengekomen.
  10. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de
    ondernemer.
    Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
    Limbo International met handelsnaam Logo Mannetje
    Nijebuorren 6
    9041 CM Bertlsum
    Telefoon: 06 – 38878645 bereikbaar tussen 9:00 en 17:00 op werkdagen
    E-mailadres: niels@limbointernational.nl
    Artikel 3 – Toepasselijkheid
    o Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de
    ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen
    tussen ondernemer en consument.
    o Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze
    algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit
    redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt
    gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn
    in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden
    toegezonden.
    o Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking
    van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst
    van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter
    beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een
    eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
    Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand
    wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs
    elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de
    consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden
    toegezonden.
    o Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke productof dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van
    overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige
    algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem
    het meest gunstig is.
    o Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig
    moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de
    overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende
    bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de
    strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
    o Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden
    beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
    o Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van
    onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene
    voorwaarden.
    Artikel 4 – Het aanbod
    o Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden
    geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
    o Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en
    aan te passen.
    o Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden
    producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede
    beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de
    ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe
    weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of
    kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
    o Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen
    geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
    o Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de
    aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven
    kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
    o Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de
    rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn
    verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
    o de eventuele kosten van verzending;
    o de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen
    daarvoor nodig zijn;
    o het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
    o de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
    o de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de
    ondernemer de prijs garandeert;
    o de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het
    gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een
    andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte
    communicatiemiddel;
    o of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke
    wijze deze voor de consument te raadplegen is;
  11. de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door
    hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en
    indien gewenst herstellen;
  12. de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan
    worden gesloten;
  13. de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze
    waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen;
    en
  14. de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een
    duurtransactie.
    Artikel 5 – De overeenkomst
  15. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op
    het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen
    aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  16. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard,
    bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de
    aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door
    de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  17. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer
    passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de
    elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien
    de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende
    veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  18. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de
    consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en
    factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op
    afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om
    de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of
    aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  19. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende
    informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een
    toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager,
    meesturen:
    a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met
    klachten terecht kan;
    b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het
    herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het
    uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
    c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de
    ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering
    van de overeenkomst;
    e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een
    duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
  20. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van
    toepassing op de eerste levering.
  21. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van
    voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.
    Artikel 6 – Herroepingsrecht
    Bij levering van diensten:
    o Wij leveren uitsluitend maatwerk wat niet onder het herroepingsrecht valt. Toch is
    er een uitweg: na de eerste feedbackronde Als er bij de eerste ontwerp aanlevering
    totaal niets zit dat ook maar enigszins op uw wensen aansluit dan is daar de
    mogelijkheid om kosteloos afscheid van elkaar te nemen. U krijgt het volledige
    bedrag terug als u geen toekomst meer ziet in de samenwerking. Dit is onze no cure
    no pay regeling. Op het moment dat u wel besluit feedback te geven gaan wij er van
    uit dat u vertrouwen heeft in onze kwaliteiten en is er dus geen no-cure no-pay
    regeling meer.
    Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
    NVT
    Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
    o De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor
    producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht
    geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het
    sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
    o Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
    a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van
    de consument;
    b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
    c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
    d. die snel kunnen bederven of verouderen;
    e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop
    de ondernemer geen invloed heeft;
    f. voor losse kranten en tijdschriften;
    g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de
    verzegeling heeft verbroken.
    h. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft
    verbroken.
    o Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
    a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op
    een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
    b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is
    begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
    c. betreffende weddenschappen en loterijen.
    Artikel 9 – De prijs
  22. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de
    aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als
    gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  23. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan
    de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de
    ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze
    gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen
    richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  24. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst
    zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of
    bepalingen.
  25. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst
    zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
    a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang
    van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  26. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
  27. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van
    druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten
    is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
    Artikel 10 – Conformiteit en Garantie
  28. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de
    overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van
    deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de
    overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien
    overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is
    voor ander dan normaal gebruik.
  29. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af
    aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de
    overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
  30. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 4 weken na
    levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de
    producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
  31. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de
    fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de
    uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de
    consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de
    toepassing van de producten.
  32. De garantie geldt niet indien:
    o De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of
    door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
    o De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of
    anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van
    de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
    o De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de
    overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de
    toegepaste materialen.
    Artikel 11 – Levering en uitvoering
  33. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in
    ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de
    beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  34. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar
    heeft gemaakt.
  35. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het
    bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30
    dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere
    leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling
    niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument
    hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De
    consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te
    ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.
  36. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de
    consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de
    consument geen recht op schadevergoeding.
  37. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het
    bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14
    dagen na ontbinding, terugbetalen.
  38. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de
    ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen.
    Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat
    een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het
    herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele
    retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
  39. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de
    ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf
    aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij
    uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
    Artikel 12 – Betaling
  40. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument
    verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van
    de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het
    verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging
    van de overeenkomst heeft ontvangen.
  41. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde
    betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  42. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens
    wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte
    redelijke kosten in rekening te brengen.
    Artikel 13 – Klachtenregeling
  43. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte
    klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  44. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig
    en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument
    de gebreken heeft geconstateerd.
  45. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen
    gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een
    voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de
    termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie
    wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  46. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een
    geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  47. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Bij
    klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument
    zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis
    bemiddelen. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de
    consument de mogelijkheid om zijn klacht door Stichting GeschilOnline
    (www.geschilonline.com) te laten behandelen, de uitspraak hiervan is bindend en
    zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het
    voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden
    die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie.
    Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform
    (https://ec.europa.eu/odr).
  48. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de
    ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
  49. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de
    ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of
    repareren.
    Artikel 14 – Geschillen
  50. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze
    algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van
    toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
  51. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.
    Artikel 15 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
    Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen
    mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden
    vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een
    toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.